Tuesday, May 24, 2011

Finally..!! Yeay..!!

yippieee...!! akhirnya dpt gak i msk umah salji kt i-city..wee~ shangat shuke aty lor..uhuk~

destinasi pertama bln neh pas dpt gaji..wahaha~ thnx to my cygness coz tmn kn i pg sn.. sbb ari 2 dia keje..alek je keje dtg amek i n trs pg i-city..musty pnt kn..cowey..huu~
ni kt pintu msk..ms neh ta la sejuk sgt..
gelongsor time..! yuhuu..! ms neh tgn mmg ta bley blah..da tebal gle rs..haha..

yg ni pon kt entrance agy..ingt kn ta sjk mn..skali da msk smpai dlm.........mak aiii.....huhu 

tadaaa...shayer kt snow house..hahahaha...!!

cm mn la dowank yg dok dlm bnd alah ni yg real..sejuk na mampos..ta thnnnn..uhuu~

beshhh...rs cam na msk agy ajeh..ngee~
gelongsor agy..gne pelampung plak..hahahaha...!!
mmg shagat besh..dlm 2 kebanyakan bnd wat dr ais..pasu bunga pon dr ais tau..huhu..siap ada lampu2 agy dlm ais 2..santekk...wah, i da mcm jakun sgt plak kn..xpela, mmg i jakun pon..ta pnh tgk salji..Lalala~

next destination.......for next month........errr....mn ek by..heeeee~ =D

p/s : just wanna wish congrte to my cygness on his promotion..=) pas ni ssh le na dating da..owang 2 maken bz le pas ni kn..huuuu~ sungguh sadis..pape pon congrte dear..!! ;)

Love..wawA

Saturday, May 21, 2011

my fwen's wedding

on 15 may bawu bawu neh i pg kendrik i pnyer member ms kt mrsm dlu..my ex-rumate..huhu..da kawen lg sowang member ms kt mrsm dlu..ni rs nyer member yg ke 6 kot if ta slh..

just wanna share da moments with other fwens yg ta dpt join ari 2..

antara para lelaki yg hadir..huhu


sume senyum lebar sbb da KENYANGGG..burrbb..upss~ ngee =D

ni la sume dr mrsm yg dtg..

ni la pengantin nyer..congrate kpd PUAN RAFIZA..ekekek~ 

hope dpt jmp kowank agy pas neh..maklum la, ms kndrik aje dpt jmp..if ta, mmg haram la na jmp kan..hahaha..luv u guys..!

p/s : thnx to miss syamimi for the photo..=)

Love..wawA

Sunday, May 15, 2011

ARGGHHH..!!

mencik  nyerrr...!! skt aty btol la...! KETE KNE LANGGAR OK..!! 

hangen btoi ..! kuar simpang ta tgk kiri kanan..! men redah jek..! ap pnyer org daa..

seb bek pompuan..kaum sejenis, so berlembut ckt la..if jantan td, mau i cmpk msk gaung..huhu..

da kne anta bengkel laks "balak" i neh..cm mano na poie kijo nnt neh..nek bas kah..?? huuuu~

kete kemek suda..waaa....!! mencik..!!

Sunday, May 8, 2011

Happy Mother's Day..!

thnx to the writer..i just wanna share this 1 with others

*******************

Just feel like sharing (with Breast Feeding mommies especially)..

           Hari ini, saya terpanggil bagi berkongsi satu kisah yang sangat menyentuh hati dan naluri saya sebagai seorang yang bergelar ummi, anak dan insan. 


Kisah ini adalah perkongsian daripada seorang DJ radio yang menjadi halwa telinga saya di dalam kereta, sepanjang menuju ke pejabat.

                                   
Ini adalah kisah benar yang diceritakan oleh rakan beliau yang bertugas sebagai anggota bomba. 


Mungkin ada juga rakan-rakan di luar sana yang turut mendengar perkongsian ini.

        Kisahnya perihal satu keluarga yang mengalami kemalangan ngeri. 


Kereta yang mereka naiki terbabas, berpusing, melanggar pembahagi jalan lalu terperosok ke dalam longkang. 


Dalam kejadian ini, kereta remuk  teruk dan penumpangnya mengalami kecederaan parah. 

Cermin hadapan habis retak berderai. Tidak ditekankan keadaan pemandunya. Tetapi saya fikir, pemandunya menemui ajal di situ juga. 


Mahu diceritakan, penumpang yang duduk di sebelah pemandu mengalami kecederaan yang sangat parah. 

Wajahnya habis berlumuran darah. Dahinya terkopek sehingga menonjolkan tulang tengkorak. Mungkin juga akibat terhantuk pada papan pemuka kereta ditambah dengan pecahan kaca cermin hadapan.



   Ajaibnya kuasa Tuhan, bayinya selamat tetapi terpelanting ke kerusi belakang.


Bayi kecil yang tidak tahu apa-apa itu meraung dan menangis. Mungkin kerana kesakitan, kesedihan, terkejut dan sebagainya.

                        Sewaktu anggota bomba itu mengambil dan mahu menyelamatkan si kecil tadi, ibunya terketar-ketar dan menggigil sambil memberi isyarat kepada beliau. 

Subhanallah, rupa-rupanya si ibu tadi mahukan bayinya bagi disusukan. Diselak bajunya dengan sedaya upaya dan disusukan si kecil itu dengan penuh rasa sayu, pilu dan kasih sayang.

 Si kecil senyap di dalam dakapan ibunya. Betapa nyamannya dakapan ibu itu sehingga mampu menenangkan si kecil yang ketakutan. 

Dengan kuasa dan izin Allah, ibu itu tiba-tiba tercungap-cungap mencari nafas, tanda ajalnya yang semakin hampir.


Lalu terkapailah si ibu dalam keadaan yang penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang itu. 

Ya Allah, betapa pilunya situasi itu sehingga merenggut ketenangan anggota bomba tadi.

          Sewaktu saya mendengar perkongsian ini, air mata saya berderaian laju menitis di pipi. Malah, tatkala menukil kata demi kata dalam ruang maya ini juga, bagaikan sukar air mata ini mahu ditepis. 

Betapa luhur dan agungnya perasaan kasih seorang ibu kepada permata hatinya. Tidak terbalas dek kita sebagai anak, yang selama ini tidak habis-habis bergantung pada jasa ibu.

   Dari kecil dibelai ibu, sudah besar masih juga mahu bergantung pada ibu. 

Masakan tersedap, air tangan ibu. Segala pengalaman dunia, mahu dirujuk pada ibu.

     Sahabat sekalian, selagi kita memiliki dan punya ibu, hargailah ibu kita setinggi-tingginya. Muliakan dan tatanglah ibu kita persis menatang air yang penuh tatkala berada di gurun yang gersang tanpa penghujung.


Betapa berharganya air itu sehingga sekiranya boleh, setitis pun kita tidak mahu jatuh ke bumi. 

Tanpa air itu, takkan lama kita bertahan dalam mengharungi perjalanan di atas gurun tadi.

Semoga kita mendapat iktibar daripada kisah yang dikongsikan ini. 

Sekian.


seriously I cry each and every time I read this..

my 1 & only..pic neh ms i ngan my mom na alek kg ujung bln ri 2..


dating time..! @ t
Love..wawA

Thursday, May 5, 2011

yup,i'm jeles..!

akhir bln lepas, 24/4/2011 my besh fwen kt mrsm lenggong dlu dpt baby boy..! cangrate dear..! =) hope dia n baby cht..

waahhh, sunggoh ramai member da kawen n dpt baby..mau nyer ta jelesh beb..! besh je tgk dowank ngan baby..da ada fam sndrik..cam kjp ajeh..rs cam bawu je abes stdy..huhu..

ni antara pic my fwens pnyer baby..sowy guys amek pic neh tanpa kebenaran kt FB..just wanna share with others how cute ur baby r..!

this 1 baby Umar..anak shy..=)

ni plak baby Ikhlas..anak aim..

yg ni anak nad..baby Muhammad Adam Farish..
congrte guys..! semoga jd daddy n mommy yg bededikasi..huhu..

Love..wawA

Sunday, May 1, 2011

tawanlah hati isterimu~

just wanna share =)


dlm rumahtangga, tiada istilah hanya isteri shj yg perlu memikat hati suami. perlu diingat, hati isteri jg perlu ditawan dan dijaga. jgn hanya mesra ketika mula2 memikat dlu. perkara yg sm perlu juga dilakukan oleh suami utk menghargai isteri dan melayan mereka seperti kekasih utk selama-lamanya.

1) jgn jadikan isteri sebagai org gaji

bertimbang rasa menjadi seorang suami. biarpun sebagai ketua keluarga, jgn asyik mengarah sedangkan anda asyik berehat dan menonton tv. lebih2 lg jika isteri juga bekerja, suami perlu bertimbang rs kerana isteri jg penat dan perlu berehat selepas seharian di pejabat.

2) jgn lupa tarikh penting

anda boleh byg kan kegembiraan wajah isteri anda jika anda mengingatkan tarikh perkahwinan dan ulang tahun kelahirannya. mereka tidak mengharapkan hadiah mewaj utk kenangan tp memadai dgn kasih syg dan keprihatinan anda.

3) ringan tulang bantu isteri

suami perlu meringankan tulang dgn membantu membancuh susu anak atau membasuh pinggan. buatlah kerja dgn ikhlas, pasti isteri akan gembira. =)

4) ajak isteri bersantai dan bersiar-siar

semasa menjadi pasangan kekasih, setiap minggu pasti membawa pasangan ke tempat menarik. tp selepas berkahwinknp tidak diamalkan lg aktivit seperti ini. walaupun membawa isteri berehat dianggap oerkar ayg remehtp isteri tentu akan menghargai perkara ini.

5) seringkali menghadiahkan ciuman

sebagai suami, bila agak nya ciuman terakhir anda berikan kpd isteri? ciuman di dahi atau di bibir isteri dpt menghilangkan segala kepenatan yg dilalui pd hari tersebut. =)

6) jgn lokek memuji

dahulu sebelum berkahwin, perkataan pertama yg keluar adalah memuji kecantikan kekasih. tp selepas berkajwin, begitu ssh utk mengeluarkan perkataan itu. naluri manusia sk dipuji, beitu jg dgn isteri anda.

7) jadilah pendengar yg baik

jika isteri anda mempunyai pendapat, dgr lah dgn penuh minat. sesetengah suami tidak blh menerima pendapat isteri, jd bagaimana perasaan suami jika isteri tidak dpt mendengar pendapat suami.

8) jgn hampakan permintaannya

bkn semua hajat isteri blh dipenuhi tp tak slh utk menghargai mereka dgn membantu mengemas rumah dan menjaga anak2. tak slh juga jika anda menghadiahkan isteri pakaian pd hari2 tertentu. =)

♥  Love..wawA