Saturday, March 26, 2011

Al-Fatihah~


pemergian arwah merupakan 1 kehilangan besar buat zoo negara..terutamanya Bird House..

takziah buat keluarga my ex-colleague @ zoo negara, zul akim..semoga roh arwah dicucuri rahmat..amin~

 Love..wawa 

Friday, March 18, 2011

40 KES LELAKI TIDAK LAYAK JADI SUAMI

RENUNG-RENUNGKAN..

>   1. Sepanjang pertunangan, dia tidak pernah ajak berbincang cara nak
>   bentuk keluarga solehah. Tetapi, asyik fikir mana nak bulan madu. Nak
>   buat teknik macam2. Saya putuskan pertunangan kerana merasakan dia
> tidak  boleh bimbing saya soal agama
>
>
>   2. Malam pertama saya berendam airmata kerana suami melarikan diri
>   selepas akad nikah. Dia bergaduh dengan ibubapa saya kerana soal wang
>   hantaran dan mas kahwin.. Malam itu, dia keluar kononnya nak pergi beli
>   rokok, tetapi sampai subuh tak pulang. Kami bercerai 3 bulan kemudian.
>
>
>   3. Selepas 3 bulan nikah baru saya berpeluang ikut suami yang bertugas
> di   Sabah. Saya hairan tengok rumahnya nampak kemas dan berhias
>   cantik.Apabila saya gelidah satu almari di bilik tetamu, penuh baju
>   perempuan.Puas ditanya baru dia mengaku selama ini dia duduk serumah
>   dengan kekasihnya. Saya lari balik Semenanjung. Dia tidak pujuk. Lepas
>   pantang saya terima surat cerai. Dia tidak pernah tahu macam mana rupa
>   anaknya..
>
>
>   4. Beli cincin pertunangan duit saya, belanja hantaran pun duit
>   saya.Sekarang duit ansuran rumah, kereta, susu anak, belanja dapur
> semua  di bahu saya. Dia cuma beri "benih" sahaja.
>
>
>   5. Suami mahu anak ramai dan tidak benarkan saya makan pil. Tetapi,
> belum   pernah sekali pun dia mahu bangun malam buat susu anak/tukar
> lampin.  Kalau alasan penat di pejabat, saya pun bekerja juga.
>
>
>   6. Bapa tak pernah mengajar saya sembahyang dan puasa. Suami pun sama
>   juga. Terpulanglah kepada saya nak dalami ilmu agama sendiri.
>
>
>   7. Ramai menuduh saya jahat apabila bercerai dahulu. Bekas suami
> memang  nampak warak, tetapi siapa pun tidak tahu saya merana kerana suami
> mahu seks tiap2 malam dan suka liwat saya.
>
>
>   9. Suami tetap 'mahu' walaupun ketika saya datang bulan. Jika tidak
>   dituruti dia mengancam mahu cari perempuan lain.
>
>
>   10. Saya dipukul suami ketika mengandung anak kedua dahulu kerana saya
>   tidak mahu beri dia duit yang saya kumpul untuk belanja bersalin. Dia
>   penganggur dan gila main muzik sahaja. Duit tu dia nak beli gitar.
>
>
>   11. Bekas suami saya dahulu memang kacak, kaya dan berkedudukan.
> Namun, saya lebih rela bercerai kerana dia ketagih hubungan seks sesama
> jenis.  
>
>
>   12. Saya rasa benar-benar terhina kerana suami mengabaikan keluarga
>   apabila asyik bercinta dengan "maknyah".
>
>
>   13. Hancur hati saya apabila terserempak suami memakai coli dan seluar
>   dalam saya. Rupa2nya dahulu dia "maknyah" dan berkahwin dengan saya
>   kerana menuruti kehendak emaknya.
>
>
>   14. Suami tidak pernah azan atau qamatkan kedua-dua anak kami sebaik
>   sahaja dilahirkan dahulu.
>
>
>   15. Suami tidak mengaku anak lelaki bongsu zuriatnya, walaupun muka si
>   anak 99.9% muka dia. Semua kerana suami cemburu sangat pada bos saya.
>   Biarlah dia terus menfitnah saya kalau itu memberi kepuasan kepadanya.
>
>
>   16. Saya dah tak larat menasihati suami supaya sembahyang. Bulan puasa
>   dia suruh saya masak macam biasa. Anak2 keliru melihat gelagat bapa
>   mereka. Saya didik lain, si bapa tunjuk "contoh" lain.
>
>
>   17. Apabila marah, suami suka mengungkit setiap sen yang dibelanjaa
> untuk   saya, sampaikan tambang haji saya ke Makkah yang dia bayarkan 3
> tahun  dahulu masih terus diungkit setiapkali bergaduh.
>
>
>   18. Suami tetap mahu saya masak macam biasa, hubungan seks 2-3 x
> seminggu  dan rumah tidak boleh bersepah... walaupun saya sedang sarat
> mengandung. 
>
>
>   19. Setiap kali mengandung, pandai2lah saya berjimat cermat untuk
> belanja  bersalin. Apabila dah sampai waktu nak beranak, kemas kain baju
> sendiri,  tahan teksi, pergi hospital sendiri. Jika nasib baik, suami
> jemput,
> kalau  tidak pandai2lah saya balik rumah dengan anak.
>
>
>   20. Memang saya bengkak kerana suami sanggup memaki hamun saya depan
> anak kerana tidak memandu berhati2 sehingga kemalangan dan merosakkan
> kereta kesayangannya.
>
>
>   21. Siapa tidak sayang emak. Tetapi, saya tidak boleh tahan kalau
> suami sanggup bergolok-bergadai semata2 mahu penuhi hajat emaknya yg
> berselera  besar. Duit gajinya tak pernah cukup sebab bayar hutang kad.
> Terpaksalah saya menyara anak2.
>
>
>   22. Kalau anak nak minta duit beli buku sekolah, suami asyik kata
> 'takde duit'. Kalau nak beli joran dan umpan, ada pula. Saya perhatikan
> saja
> gelagat. Nak tengok sampai setakat mana 'lemaknya'.
>
>
>   23. Suami gila beli nombor ekor. Biasanya, dia suka tulis angka
>   1-10,letak di dalam mangkuk buat cabutan. lepas tu kalau ada nombor yg
>   mengena, 2-3 hari tak keluar bawak teksi.
>
>
>   24. Tabiat suami saya memang pelik. Kalau ada masalah saja mesti cari
>   bomoh, lepas itu tanam macam2 jenis tangkal, mesti dia nak pergi
>   'bersangkak'.
>
>
>   25. Sewaktu bercinta mmg saya tahu suami kaki judi tetapi dia berjanji
>   nak berhenti lepas kahwin. Tak cukup gaji, barang kemas saya
> digadaikan.  Orang datang tuntut hutang perkara biasa ~ pernah rumah kami
> dibaling  tahi.
>
>
>   26. Ketika bapa meninggal dunia dulu, baru kami tahu dia ada 3 isteri
>   lain dan anak masih kecil. Rupa2nya selama ini emak tahu arwah suka
>   kahwin cerai di merata2 tempat. Emak tidak peduli, asal arwah tidak
>   menganggu hidupnya.
>
>
>   27. 3-4 bulan suami 'hilang' itu perkara biasa. Kadang2 sampai
> setahun.  Saya tak perlu cari kerana tahu mesti dia di Serenti. Biasanya,
> dia
> kena  'serkup' waktu tengah tarik ganja dengan kawan2.
>
>
>   28. Anak ke-3 kami terencat sedikit. Suami penagih kronik dan sekarang
>   dah ada tanda2 HIV.
>
>
>   29. Suami saya memang warak. Sembahyang tak pernah tinggal. Tetapi,
> saya  tidak boleh tahan panas barannya. Kalau marah, habis dibaling
> barang2
> rumah. Kalau pukul, anak dibaling macam bola.
>
>
>   30. Pernah saya nasihat suami jangan suka terima rasuah. Dia degil.
> Mula2  cuma hamper, kemudian barang kemas. Akhir sekali duit berpuluh2
> ribu.  Apabila dia kena cekup polis saya nak kata apa? Terpaksalah saya
> sara
>   anak sementara dia di dalam penjara.
>
>
>   31. Sejak berniaga, suami gila karaoke. Kononnya nak rai pelanggan.
>   Kesudahannya dia yang sangkut dengan GRO Filipina di situ. Sekarang
>   perniagaanya lingkup dan dia dah ikut perempuan Filipina tu balik
> negeri.  Dengar khabar dah dapat anak luar nikah.
>
>
>   32. Dulu hidup kami senang juga.. Tetapi, selepas suami kena buang
> kerja sebab ketagih dadah dan selalu ponteng kerja, terpaksalah saya kerja
> kilang nak sara anak2.
>
>
>   33. Kalau seronok beristeri muda, mengapa mesti nak banding2kan
> kehebatan si madu di ranjang dengan saya? Tak puas lagi menyakitkan hati
> saya  selama ini?
>
>
>   34. Kami memang miskin. Saya buat macam2 benda untuk tambah
> pendapatan. Jualan langsung, buat kuih, jual nasi lemak, jaga anak orang,
> upah
> sembat baju kurung. Suami saya lain pula ceritanya. Malam jadi "jaga"..
> siang
> dia kerja tidur atau melangut di kedai kopi.
>
>
>   35. Bab duit ringgit saya tak nafikan suami memang bertanggungjawab..
> Saya dapat banglo besar, kereta besar, belanja mewah. Tetapi jiwa saya
> kering.  Suami sayang anak, tetapi masih membiarkan saya melihat "gigitan
> cinta" perempuan lain di badannya.
>
>
>   36. Pakcik saya memang hebat sewaktu muda. Kacak, bijak dan kerja
> besar.  Isteri 2-3 orang, kekasih keliling pinggang. Anak ramai. Tetapi
> selepas pencen, dia papa kedana sebab duit KWSP habis bayar hutang.
> Kesudahannya, semua isteri minta cerai dan anak lenyap. Akhirnya dia mati
> seorang diri di katil hospital wad kelas tiga. Jenazahnya di urus abang
> saya dan pihak hospital.
>
>
>   37. Saya bekerja, suami bekerja. Tetapi, apabila pulang dari pejabat,
>   suami terus capai kunci motor besarnya, merambu dengan kawan2 macam
> orang muda... sampai tergadai Maghrib dan Isyak. Tinggallah saya di rumah
>   sorang diri terkial-kial menguruskan anak.
>
>
>   38. Walaupun sudah lama masuk Islam... mandi hadas? Saya masuk Islam
>   kerana mahu kahwin dengan suami. Tetapi dia tidak pernah sekali pun
>   beritahu saya perlu mandi hadas selepas bersetubuh atau datang bulan.
> Dia sendiri pun tak pernah buat.
>
>
>   39. Bagi saya perkahwinan sebenarnya lebih menguntungkan lelaki kerana
>   mereka dapat buktikan kejantanan kepada kawan2 apabila isteri hamil,
>   dapat pengurus tetap menjaga kain baju mereka, dapat tukang masak
>   percuma, dapat joli lebih sebab isteri juga bekerja dan bantu sara
>   keluarga serta dapat seks halal. Isteri dapat apa? Tugas bertambah dan
>   silap haribulan berendam airmata...
>
>
>   40. Selepas 15 tahun berkahwin, rasa2nya gelaran saya sudah berubah.
>   Dahulu 'isteri' sekarang 'pengurus anak-anak'. Hubungan dengan suami
> amat   dingin. Kami hanya bercakap pekara penting sahaja. Hubungan seks
> hanya  2-3 bulan sekali. Itupun saya yang 'terhegeh-hegeh' . Saya pelik
> benar
>   kerana dia bukan kaki perempuan dan memang confirm tiada isteri lain.


♥ Love..wawa ♥

Tuesday, March 15, 2011

saya sedang marah..!


arrgghhh..!! bengang btl i mlm neh..beria je pas alek keje ptg td pg wangsawalk na tgk muve..da la alek keje koi 7pm coz ri neh msk keje koi 10am..pnt drive dln jem agy..pas2 ble tgk muve, ta dpt tgk abes plak..eee..!

tgh sdp2 lyn, ta smpai half pon cte 2, tetiba stop..wosak..hampeh..tgu pnyer tgu, last2 staff 2 ckp kne refund uwit tiket..sbb ad kesilapan teknikal..ceyt~ mmg sgt buang ms..!

majok ngan tgv wangsawalk buat seketika..sekian~

Sunday, March 13, 2011

Muvee time..!


yeehaa..! shayer tidak kesorangan lg..da ada geng na pg lyn muve..ada rumate bawu..dia cte ri neh..so kuar ngan dia pg lyn muve..na tgk cte UNKNOWN~

ta tau la besh ke ta..jgn jd cam cte UNDERDOG SOLDIER sudey..cte cam sengal..wugi ajeh pg tgk last wik..ceyt~ kpd sesapa yg na pg tgk cte 2, disarankan supaya batal kan hasrat murni anda itu..cte 2 mmg ta besh langsung..!

nnt na tgk HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA plak..actlly i ta lyn sgt cte melayu neh tp my cygness beria na tgk, so lyn kan ajeh..dia da bnyk kali tmn kn i lyn muve yg i na tgk..(rs nya tiap2 muve yg ktrg tgk sume i pnyer pilihan)..so kali ni i plak lyn mive yg dia ske..huhu~

pas2 nnt na tgk RANGO & MARS NEEDS MOMS..cte THE ADJUSTMENT BUREAU pon ad..tp besh ke..?? WORLD INVASION: BATTLES LOS ANGELES cam beh jugek..wahhh! bnyk nya muve ta tgk agy..!! huhu..


ok,da koi 1 lebey..na pg wangsawalk sudey..muve i koi 2pm..daa~

Love..wawa