Monday, November 23, 2009

~FLOWERING2~ ehehe..=D

rs nk nyanyi2 lor.. hehehe.. bkn slalu nk dpt feel cenggini.. slalu nya suram jek.. hurm.. so tgh flowering2 neh, kne nikmati ngn pnh perasaan neh.. uhuk~

flowering pnya flowering, skali pg td mangon pg lmbt.. pastu tah mn aku campak spec ak pon ak ta tau mlm td.. cari punya cr, ta jmp2.. last2 pg kls ta pkai spec.. adoi~ sgt la terseksa.. ta nmpk lol.. ble spec tade, x nmpk, pendengaran pon jd kureng jgk.. ap kaitan nya..?? hanya mereka yg rabon cam aku je yg phm.. uhuk~

moral of da story, if hati flowering2, jgn terover.. ekekek~ =p

Tuesday, November 17, 2009

~WHY NOW~ im hurt enough..


gurl : be careful with it.. it fragile..

boy : ...

~CRASH~

boy n gurl : ...

boy : eh, it was worthless anyways..

gurl : ='(

Saturday, November 14, 2009

Bapak Beshhh..! =D


ari selasa bawu2 neh kitowank dak2 GEMS pg team building kt FRT (Felda Residence Trolak) .. bapak besh.. kitowank pg caving kt gua kandu.. pas2 yg plg besh, rafting.. 1st tyme kot.. huhu.. mmg besh gile.. gile pon ta besh cm ni.. huhu..

kenangan plg mns skali ble kitowank sume jd "kambing".. sbb kne nek lori msk dlm.. ahaha~ mmg enjoy gle.. pnt mmg uh pnt.. kne pnjt gua.. bapak tgi nk mampos.. pas2 terbongkok2.. lengoh2.. huhu..

pas abes caving, kitowank rafting.. bapak besh.. 1st tyme kot.. tp pic ms rafting tade uh.. sbb dlm air, tkn nk bwk cam plak kn.. syg nya xde kenangan.. huhu.. dah xde da kot peluang nk epy2 cenggnini dah pas ni rs nya.. sedey~

pic b4 jd "kambing"..wahaha~ni ms jd "kambin"..=p
cavingrafting

Saturday, November 7, 2009

Doa Buat Abah

hari ni genap 4 thn abah pegi.. rs cm baru smlm.. rindu sgt kt abah.. (T_T) cme doa sbgai pengubat..

ya Allah, ampun kan dosa2 abah
rahmatilah dia
kurniakanlah redhaMu yg berpanjangan buat abah
muliakanlah tempat abah di sana
luaskanlah kubur abah
kumpulkanlah serta temukanlah kami di syurgaMu ya Allah
amin~



Friday, November 6, 2009

Benarkah Lelaki Baik Utk Wanita Yg Baik..??

kebanyakan individu mempercayai dan mengharapkan pasangannya adalah yg terbaik utk dirinya.. mcm 2 jgk aku.. berharap yg aku akan berjmpa dgn some1 yg blh guard aku ke jln yg btl.. persoalannya, adakah aku akan dpt lelaki yg mcm 2 memandangkan aku yg mcm ni.. means, aku ni x bp nk baik sgt..

persoalan ni ttb muncul dlm kepala otak aku ble aku terbc ayat dlm al-quran yg mksd nya mcm ni :

"perempuan2 jht utk lelaki2 jht, lelaki2 jht utk perempuan2 jht pula, perempuan2 baik utk lelaki2 baik, lelaki2 baik utk perempuan2 baik pula"

lps ak bc, aku "cermin" diri aku sendiri.. layakkah aku dpt laki yg baik utk aku..??

Monday, November 2, 2009

AIRMATA RASULULLAH SAW...

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. 'Bolehkah saya masuk?' tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, 'Maafkanlah, ayahku sedang demam', kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.
Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, 'Siapakah itu wahai anakku?''Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,' tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan.
Seolah-olah bahagian demi! bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.
'Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia.Dialah malaikatul maut,' kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.
Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.
'Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?', tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.'Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu.'Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu,' kata Jibril.Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan. 'Engkau tidak senang mendengar khabar ini?', tanya Jibril lagi.'Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?''Jangan khawatir, wahai Rasul ! Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umatMuhammad telah berada di dalamnya,' kata Jibril.Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik.
Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang. 'Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini.'Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.
'Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?'Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.'Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal,' kata Jibril.Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak tertahankan lagi.
'Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku.'Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi.Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, ! Ali segera mendekatkan telinganya. 'Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku''peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu.'

Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan.Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.
'Ummatii,ummatii,ummatiii?' - 'Umatku, umatku, umatku'Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi
Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.